HoroskooppiViihdeBlogitReseptitTV-ohjelmatVaihtoautotTietovisat

Sanan yhdistys käännös suomi-ruotsi

• föreningen
    Projektet stöds av de polska bibliotekariernas förening.Puolan kirjastonhoitajien yhdistys on hyväksynyt hankkeen. Fiskhandlarnas förening i Aberdeen har gjort påtryckningar inför mig i denna fråga.Aberdeenilainen kalakauppiaiden yhdistys on ollut minuun yhteydessä tässä asiassa. Den nya förenings- och stiftelserätten motsvarar dock europeisk standard.Uusi yhdistys- ja säätiöoikeus vastaa kuitenkin eurooppalaista tasoa.
  • sällskapettI hennes sällskap rann hela eftermiddagen bort utan att jag fick något vettigt gjort.Jag var där ute i sällskap med två andra nybörjare.Skulle vi kunna göra sällskap till dansen i kväll?
  • sammanslutningen– Herr talman! Den 8 oktober höll ”Landsmannschaft Ostpreußen”, som är en regional sammanslutning i Ostpreussen, sitt årsmöte.Arvoisa puhemies, Itä-Preussin alueellinen yhdistys (piti 8. lokakuuta vuosikokouksensa. Det finns emellertid redan en plan. En israelisk sammanslutning vill bygga 200 hus på ruinerna av de hus som palestinierna ska vräkas från.Suunnitelma on kuitenkin jo valmiina: eräs israelilainen yhdistys haluaa rakentaa 200 taloa niiden talojen raunioille, joissa asuvat palestiinalaiset on määrä ajaa pois.
  • alliansen
    Så snart en överenskommelse nås skall samtliga utländska trupper i Sydvietnam evakueras, inga utländska baser längre tillåtas och Sydvietnam inte tillhöra någon militär alliansBossi vill att partiet skall bilda kärnan i en allians av mittpartier som kan utmana Berlusconis högerallians.Det får oss att tänka på Michael Anchers giftermål med Skagenfödda krogdottern Anna Bröndum och liknande allianser.
  • associationenJag fick ett brev från European Cockpit Association, som företräder 34 000 piloter i Europa och som är mycket oroad över detta.Olen saanut kirjeen Euroopan ohjaamomiehistöyhdistykseltä, joka edustaa 34 000 ohjaajaa Euroopassa. Yhdistys kertoo olevansa kovin huolissaan asiasta.
  • förbundett
    I Japan har det sedan 1993 funnits ett förbund för parlamentsledamöter som vill att dödsstraffet skall avskaffas.Japanissa on vuodesta 1993 asti toiminut kuolemanrangaistuksen poistamista kannattava Japanin parlamentin jäsenten yhdistys. Banan- och ananasproducenternas förbund i Elfenbenskusten har med rätta förklarat att denna förordning inte uppfyller dessa kriterier.Norsunluurannikon banaanin ja ananaksen tuottajien yhdistys on osuvasti todennut, ettei tämä asetus ole näiden vaatimusten mukainen.
  • kårett
  • klubben
    Går ni till klubben i kväll?

Sanan yhdistys määritelmät

• useiden luonnollisten henkilöiden yhteenliittymä, hallinnollinen organisaatio, joka perustuu näiden henkilöiden keskinäiseen sopimukseen ja sopimuksen perusteella laadittuihin sääntöihin

Esimerkit

• Yhdistyksellä on jokin tietty tarkoitus toiminnalleen ja päämäärilleen.
  • Useiden valtioiden perustuslaissa on turvattu kansalaisten yhdistymisvapaus, joka sallii yhdistysten olemassaolon.
  • Suomessa yhdistyksiä sääntelee yhdistyslaki.
  • Beatrice ei ollut kaunis, mutta oli kumminkin rikkaan kreivin tytär, – ja se on paha asianhaarain yhdistys. (S. Suominen, Novelleja I

Haussa juuri nyt

Ilmainen Sanakirja

Käännökset suomesta englantiin, ruotsista suomeen ja yli 20 muuhun kieleen

Ilmainen Sanakirja on ilmainen internetsanakirja. Käännökset yli 20 kielellä. Käytä tietokoneella, puhelimella tai tabletilla!

Tietosuojaseloste   Käyttöehdot   Evästeet   Ota yhteyttä

In EnglishAuf DeutschEn españolPå svenskaEestikeelne

Mindmax Cloudcity
Sisältö perustuu Wiktionaryn artikkeleihin.
Aineisto on käytettävissä Creative Commons Attribution-ShareAlike lisenssillä.